Išrinktas naujas Lietuvos automobilininkų sąjungos (LAS) prezidentas

Visuotinis susirininkimas
LAS nariai, š.m. kovo mėnesį vykusiame visuotiniame LAS narių susirinkime keturių metų kadencijai išrinko naują sąjungos prezidentą Saulių Kundrotą. Susirinkimo metu buvo suformuota ir naujai išrinkta prezidento komanda: Viceprezidentas Tomas Būdvytis, prezidiumo narys LAS Techninės pagalbos komiteto pirmininkas Šarūnas Jankauskas, LAS Autosporto ir istorinių automobilių komiteto pirmininkas Rimantas Volungevičius. LAS Prezidentas Saulius Kundrotas kartu su naujos komandos nariais Tomu Būdvyčiu, Šarūnu Jankausku ir Rimantu Volungevičium sieks tinkamai atstovauti Lietuvos automobilininkų interesus. LAS prezidentas Saulius KundrotasLAS Prezidentas Saulius Kundrotas pateikė ambicingą LAS planą kurį susiejo su saugaus eismo ateitimi Lietuvoje – VIZIJA NULIS.

„Nulis tiek šiame technologijų amžiuje turi būti žūčių kelyje“, teigė naujai išrinktas sąjungos vadovas.

Automobiliai yra viso pasaulio žmonių aistra, tai laisvės, kultūros ir socialinio progreso simbolis.

Žmogaus mobilumas prisideda prie ekonomikos augimo ir gerovės. Augant ekonomikai, didėja kelių apkrovos, o tai reiškia daugiau taršos, daugiau triukšmo, pagaliau daugėja ir incidentų kelyje bei nelaimių, kurių metu sužeidžiama arba žūsta eismo dalyviai. Kiekvienais metais pasaulyje eismo įvykiuose žūsta maždaug vienas milijonas du šimtai tūkstančių žmonių.

Kodėl esant tokiems tragiškiems skaičiams vis dar ignoruojami elementarūs saugumo elementai ? - retoriškai klausia LAS Prezidentas. Kokiu susisiekimo būdu besinaudotume, dauguma atvejų pavojus kyla dėl žmogaus klaidos.

Tokioje technologijų eroje negalime toleruoti nė vienos žūties kelyje. Reikia suprasti kad pasitelkę mokslą ir technologijas mūsų VIZIJA – NULIS taps realybe. Skaičius nulis turėtų pakeisti mūsų mąstymą ir žiaurusis skaitliukas kuris kasmet suskaičiuoja iki 1.200.000 žūčių per metus turi pradėti suktis atgal ir sustoti tik tuomet kai pasieks NULĮ.

Transporto infrastruktūra sukurta maksimalių apkrovų darbui. Dažnai vairuotojas padaręs klaidą nebeturi galimybės jos ištaisyti.

Turime suprasti, kad patys negalime to pasiekti, ir išvažiavę į kelią negalime 100% būti įsitikinę kad nepadarysime klaidos. Daug daugiau atsakomybės turime perkelti mokslininkams, inžinieriams kuriantiems eismo saugumo sprendimus tiek eisme tiek pačiame automobilyje.

Kiekvienoje situacijoje žmogus gali suklysti, tuo tarpu eismo saugumo sistema – NE.

Lietuvos automobilininkų sąjunga siekdama ambicingo tikslo NULIO, suaktyvins komitetų veiklą kiekvienam paskirdama atsakingus sektorius

LAS Vairavimo ir profesinio mokymo mokyklų komiteto  strateginė užduotis – didinti pradedančiųjų vairuotojų sąmoningumą eismo saugumo klausimais, daug dėmesio skirti vairuotojams – profesionalams esantiems padidintos autoįvykių rizikos sektoriuje.

LAS Autosporto/senovinių automobilių komiteto strateginis uždavinys visus greičio, adrenalino ir sportinio azarto mėgėjus suvienyti ir organizuoti renginius – autosporto varžybas kuriose uždarose trasose su profesionalų priežiūra galėtų pasireikšti automėgėjai, nekeldami pavojaus eismo saugumui

LAS Techninės pagalbos komiteto strategija - surinkti statistinius duomenis iš autoįvykių,  juos analizuoti ir pateikti faktus, statistiką analizuojantiems specialistams. Skirti dėmesį transporto priemonių techninei būklei, propaguoti naujausias technologijas, padedančias mažinti autoįvykių riziką. Užtikrinti vairuotojų mobilumą, kai pastarųjų transporto priemonė sugenda ir automobilininkas nebegali tęsti kelionės.

Mano, kaip naujai išrinkto automobilininkų sąjungos prezidento, uždavinys pasirūpinti,  kad eismo saugos technologijos, pasirodžiusios pasaulinėje rinkoje, paplistų ir mūsų keliuose. Dar vienas iš prioritetinių mano, kaip prezidento, uždavinių - steigti darbo grupes saugaus eismo projektų, akcijų organizavimui ir koordinavimui. Projektų plėtojimui suvienyti valstybines institucijas ir įstaigas, verslo subjektus, fizinius asmenis.

Lietuvos keliuose 1991 metais žuvo 1173 asmenys, 2015 metais mažiausiai per visą Lietuvos nepriklausomybės istoriją tai - 241 asmuo, bet ar tai tik 241 ar net 241 !??

Kartais mes sau užduodame klausimą – iki kokios ribos turime sumažinti žūčių skaičių Lietuvos keliuose ? Iki 200 asmenų, iki 100 asmenų, 50 asmenų ? Ir dabar pakeiskime tik vieną detalę : sakykime sumažinkime avaringumą ne iki vieno asmens, o iki vieno labai artimo žmogaus, tuomet, kai tas vienas asmuo pasidaro jau nebe statistika o netektis, galime drąsiai sakyti NULIS ! Nulis žūčių keliuose tai mūsų VIZIJA, kuri turi tapti realybe.

Kartu mes galime pasiekti rezultato - NULIS žūčių kelyje !“

 

Lietuvos automobilininkų sąjunga

Prezidentas                                                                                                        Saulius Kundrotas

                .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *