Ketvirtoji pasaulinė Jungtinių Tautų Saugaus eismo savaitė 2017 gegužės 8-14 d.

auto

Sulėtinti greitį - itin saugu

Visi norime saugiai pasiekti savo tikslą. Kai sulėtiname greitį,keliai tampa saugesnimūsų vaikams, šeimoms ir draugams.

auto2

Maži pokyčiai, dideli rezultatai

Tyrimai rodo, kad 5 % mažesnis vidutinis greitis 30 % sumažina mirtinų  kelių eismo avarijų skaičių.

 

auto3

Pagreitinkime sprendinius

Pasauliui prisijungus prie #SlowDown ir įgyvendinus įrodymais pagrįstus sprendinius, kelių eismo avarijų sumažės- išsaugosime gyvybes.

#SlowDown – kodėl verta pristabdyti?

Kiekvieną dieną paliekame namus ir vykstame į mums svarbias vietas: į darbą, į mokyklą ar pramogauti. Tačiau svarbu ne tik ten nuvykti, bet ir nuvykti saugiai.

Kai važiuojame lėčiau,atkreipiame dėmesį į leistiną greitį skirtinguose keliuose ir jo neviršijame, kelias visiemstampa saugesnis. Ir vaikams, einantiems į mokyklą, ir garbaus amžiaus žmonėms, kertantiems gatvę, ir darbuotojams, važiuojantiems į darbovietes, ir kitiems eismo dalyviams. Greičio viršijimas - labai svarbus rizikos veiksnys. Kuo labiau viršijame greitį, tuo didesnė avarijos rizika ir rimtesni tokios avarijos padariniai. Be to, greičio viršijimas kelia grėsmę ir kitiems eismo dalyviams, pavyzdžiui, pėstiesiems ar dviratininkams. Sulėtinti greitį - saugu.

Išvenkime susidūrimų

#SlowDown– pristabdykime, kad turėtume daugiau galimybių išvengti susidūrimo. Kuo mažesnis jūsų greitis, tuo mažesnį atstumą nuvažiuojate per tą laiką, kol priimate sprendimus ir imatės veiksmų išvengti galimo susidūrimo (reakcijos kelias). Be to, kuo lėčiau važiuojate, tuo mažiau jūsų automobilis užtrunka sustoti nuo akimirkos, kai nuspaudžiate stabdį (stabdymo kelias).

Mažesnis greitis sumažina avarijų grėsmę dėl keleto priežasčių:
  • Labiau tikėtina, kad vairuotojassuvaldys transporto priemonę.
  • Labiau tikėtina, kad vairuotojas laiku numatys artėjančias grėsmes.
  • Važiuojant mažesniu greičiu, per tą patį laiką įveiktas kelias mažesnis, tad ir kelias, nuvažiuotas per tą laiką, kol vairuotojas sureaguoja į nesaugią situaciją priešais jį kelyje - trumpesnis (1.2. iliustr.).
  • Transporto priemonės stabdymo kelias nuo akimirkos, kai vairuotojas sureaguoja ir nuspaudžia stabdžius, bus trumpesnis esant mažesniam važiavimo greičiui (1.2. iliustr). 

schema

#SlowDown– kaip važiuoti lėčiau?

Saugūs žmonės

Greičio valdymo kampanijos atlieka daugybę funkcijų. Jos informuoja žmones ne tik apie greičio viršijimo keliamus pavojus, bet ir apie nuobodas, kurias užtraukia leistino greičio įstatymų nesilaikymas.

Ženklai, kelių ženklinimas ir GPS įrenginiai transporto priemonėse padeda žmonėms sužinoti leistiną greitį bet kuriame kelyje. Šiose kampanijose pateikiami praktiniai argumentai, kodėl verta pristabdyti - #SlowDown.

Užtikrini žmonių saugumą kelyje yra visų eismo dalyvių atsakomybė. Taip pat ir jūsų! Nesvarbu, ar keliaujate kaip vairuotojas, motociklininkas, dviratininkas, pėsčiasis, ar viešojo transporto keleivis - visada esate atsakingi už savo ir kitų saugumą. Ši atsakomybė taip pat tenka ir valdžios organams, kelių statytojams ir automobilių gamintojams.

Kiekvienas privalome atlikti savo dalį!

Saugūs automobiliai

Ne visi automobiliai vienodi - kai kurie saugesni nei kiti. Patekus į avariją nuo jūsų automobilio saugumo gali priklausyti jūsų gyvybė, tad rinkitės tik saugų automobilį!

Vienos automobilių saugos technologijos, pavyzdžiui, išmanioji greičio pagalbinė sistema, gali padėti jums pasirinkti saugų greitį, o kitos padeda apskritai išvengti avarijos, pavyzdžiui, automatinis avarinis stabdymas. 

Automobilių saugumo savybių gerinimas - tai pagrindinis būdas sumažinti traumas keliuose. Gerai suprojektuoti automobiliai su tinkamomis saugos technologijomis gali padėti išvengti avarijos arba sugerti dalį avarijos metu atsirandančių jėgų, tokiu būdu sumažindami mirties ir rimtų sužalojimų riziką avarijos atveju.

Gaila, tačiau ne visi automobiliai vienodi - kai kurie saugesni nei kiti. Jums prieinamų automobilių saugumas gali priklausyti ir nuo to, kurioje pasaulio šalyje gyvenate, kadangi daugybė šalių vis dar netaiko minimalių saugos reikalavimų gaminamiems ir parduodamiems automobiliams, tad visuomeneigali būti parduodaminesaugūs automobiliai -ypač žemų ir vidutinių pajamų šalyse.

Saugūs keliai

Greičio kontrolė privalo būti kiekvieno kelių projekto ir kiekvienos esamų kelių patikros dalis. To galima pasiekti projektavimo metu numatant visus saugos elementus, reikalingus užtikrinti saugumą važiuojant dideliu greičiu, arba taikant aktyvią automobilių greičio kontrolę, kuria būtų kompensuojami kelių projektavimo trūkumai.

Taip pat svarbu nustatyti tinkamą leistiną greitį ir užtikrinti, kad jo būtų laikomasi. 30 km/h pėsčiųjų zonose, 50 km/h sankryžose, ir 70 km/h ištisinėse kelio atkarpose - keli saugesnio greičio, padedančio sumažinti žūties grėsmę, pavyzdžiai.

#SlowDown - pristabdykime, kad keliai taptų saugūs

Ryšys tarp greičio ir saugumo - akivaizdus. Kuo didesnis greitis, tuo didesnė avarijos tikimybė irsusidūrimo išskiriamos energijos kiekis, tad tuo rimtesnė bet kokia avarija. 

Kelių įvertinimas žvaigždutėmis suteikia lengvai suprantamą, objektyvią, tyrimais pagrįstą informaciją apie kelio saugumą visiems jo naudotojams. 5 žvaigždučių kelias saugiausias, 1 žvaigždutės - mažiausiai saugus. Mažinant greitį, kelio įvertinimas žvaigždutėmis didėja. Saugumo pagerinimas viena žvaigždute dažniausiai sumažina mirtinų arba rimtus sužalojimus sukeliančių avarijų kiekį 33-50% (OECD, 2016).

Mažesnis greitis - mažesnė žala

schema2

Kuo mažesnis greitis, tuo mažesnė transporto priemonės ir jūsų (vairuotojo bei keleivių) kinetinė arba judėjimo energija. Taigi, susidūrus su kita transporto priemone ar nejudamu objektu, pavyzdžiui, medžiu ar siena, išsiskiria mažiau energijos. Dalį išskirtos energijos sugeria avarijojedalyvaujantys objektai, o kitą dalį sugeria žmonių kūnai, todėl patiriami sužalojimai. Žmogaus kūnas itin pažeidžiamas ir nepatirdamas sužalojimųgali pakelti tik ribotą kiekį energijos.Kuo mažesnė energija, tuo mažesnė žala.

Apsaugokime pažeidžiamiausius eismo dalyvius

#SlowDown - pristabdykime, kad kitiems eismo dalyviams būtų lengviau suvokti mūsųtransporto priemonės greitį - ypač pėstiesiems, norintiems pereiti gatvę. Į avariją patekusių transporto priemonių ir eismo dalyvių masė beipažeidžiamumas- labai svarbūs veiksniai. Kai avarijoje dalyvauja lengvesnė ir sunkesnė transporto priemonė, lengvesnės transporto priemonės keleiviai paprastai nukenčia labiau nei sunkesnės. Tai galioja ir pėstiesiems, dviratininkams bei motorolerių vairuotojams (jie yra pažeidžiamiausi eismo dalyviai), patekusiems į avariją su sunkesnėmis transporto priemonėmis.

Neseniai atliktastyrimas apie pėsčiuosius ir jų galimybes išgyventi po susidūrimų su automobiliais parodė, kad suaugusiam pėsčiajam kyla maždaug 20% rizika žūti, jei jį partrenkia 60 km/h greičiu važiuojantis automobilis. Didžiausia pėsčiojo išgyvenimo tikimybė yra esant mažam greičiui (mažiau 30 km/h). Tai dar viena svarbi priežastis,tad pristabdykime - #SlowDown!