LAS VIZIJA - NULIS
untitled-1

carAutomobiliai - viso pasaulio žmonių aistra. Tai laisvės, kultūros ir socialinio progreso simbolis. Žmogaus mobilumas prisideda prie ekonomikos augimo ir bendros mūsų gerovės. Augant ekonomikai, didėja kelių apkrovos, vadinasi, keliuose daugėja taršos, triukšmo bei incidentų - sužeidimų, net žūčių. Kiekvienais metais apie vienas milijonas du šimtai tūkstančių  eismo dalyvių žūsta, dar daugiau sunkiai sužalojama.

Kodėl esant tokiems tragiškiems skaičiams vis dar yra ignoruojami elementarūs saugumo elementai ? Kokiu susisiekimo būdu besinaudotume, daugiausia pavojų kyla dėl žmogaus klaidos.

Tokioje technologijų eroje negalime toleruoti nė vienos žūties kelyje. Reikia suprasti tai, kad pasitelkus mokslą ir technologijas mūsų VIZIJA – NULIS taps realybe. Skaičius nulis turėtų pakeisti mūsų mąstymą.  Žiaurus skaitliukas, kuris kasmet suskaičiuoja iki 1.200.000 žūčių per metus turi pradėti suktis atgal.

trafficTransporto infrastruktūra sukurta maksimalių apkrovų darbui, ji pastoviai veikia pilnu pajėgumu. Dažnai vairuotojui padarius klaidą nebėra galimybės  ją ištaisyti.

Išvažiavę įkelią negalime būti įsitikinę 100 procentų, kad nepadarysime klaidos. Daug didesnę atsakomybę privalėtų jausti mokslininkai, inžinieriai, kurie priima sprendimus tiek dėl eismo, tiek dėl automobilio.

Kiekvienoje situacijoje žmogus gali suklysti, tuo tarpu eismo saugumo sistemoje – NE !

Lietuvos automobilininkų sąjunga siekdama ambicingo tikslo NULIO, suaktyvino LAS Komitetų veiklą - kiekvienam paskyrė  užduotį :

LAS Vairavimo ir profesinio mokymo mokyklų komiteto strateginė užduotis – didinti pradedančiųjų vairuotojų sąmoningumą susijusį su  eismo saugumu, daug dėmesio skirti vairuotojams – profesionalams, kadangi pastarieji yra padidintos autoįvykių rizikos sektoriuje.

LAS Autosporto/senovinių automobilių komiteto strateginis uždavinys - suvienyti greičio, adrenalino ir sportinio azarto mėgėjus.  Organizuoti jiems renginius – autosporto varžybas. Uždarose trasose su profesionalų priežiūra galėtų pasireikšti automėgėjai, nekeldami pavojaus eismo saugumui.

LAS Techninės pagalbos komiteto – strategija surinkti statistinius duomenis iš autoįvykių, juos analizuoti ir pateikti faktinę statistiką analizuojantiems specialistams. Skirti dėmesio transporto priemonių techninei būklei, propaguoti naujausias technologijas padedančias mažinti autoįvykių riziką. Užtikrinti vairuotojų mobilumą, kai pastarųjų transporto priemonė sugenda ir automobilininkas nebegali tęsti kelionės.

seimaLietuvos keliuose 1991 metais žuvo 1173 asmenys, 2015 metais mažiausiai per visą Lietuvos nepriklausomybės istoriją  - 241 asmuo, bet ar tai tik (241 ar net 241 !?) ?

Kartais mes sau užduodame klausimą – iki kokios ribos turime sumažinti žūčių skaičių Lietuvos keliuose ? Iki 200 asmenų, iki 100 asmenų, 50 asmenų ? Ir dabar pakeiskime tik vieną detalę. Sakykime, sumažiname avaringumą ne iki vieno asmens, o iki vieno labai artimo žmogaus, tuomet, kai tas vienas asmuo pasidaro jau nebe statistika , o netektis, tuomet galime drąsiai sakyti NULIS !

 

 

JEI JŪS MANOTE, KAD KARTU MES NEGALIME PASIEKTI NULIO ŽŪČIŲ KELYJE IKI 2030,

VADINASI JŪS NE VIENAS IŠ TŲ KURIE TO PASIEKS !

untitled-1